تلفن تماس: 09126160961

بزرگ‌ترین درخت‌های ارس دنیا

بزرگ‌ترین درخت‌های ارس دنیا

این مطلب در رابطه با بزرگ‌ترین درخت‌های ارس است. درخت ارس از نظر اندازه و شکل از درختان بلند 20 تا 40 متر (66 تا 131 فوت) تا درختچه‌های ستونی یا کم پراکندگی با شاخه‌های بلند و دنباله دار متفاوت است. درخت ارس یا سرو کوهی همیشه سبز با برگ های سوزنی و یا فلس مانند هستند. درختان ارس می توانند تک‌پایه یا دوپایه باشند. مخروط های دانه ماده بسیار متمایز هستند، با فلس های گوشتی و میوه مانند که به هم می‌پیوندند و ساختاری شبیه توت (گالبولوس)، 4 تا 27 میلی‌متر (3 ⁄ 16-1) تشکیل می دهند. طول 1/16 اینچ، با یک تا 12 دانه بدون بال و پوسته سخت. در برخی از گونه ها، این «توت ها» قرمز مایل به قهوه‌ای یا نارنجی هستند، اما در بیشتر آن‌ها آبی هستند.

آن‌ها اغلب معطر هستند و می‌توان از آن‌ها به عنوان ادویه استفاده کرد. زمان بلوغ بذر بین گونه ها از 6 تا 18 ماه پس از گرده افشانی متفاوت است. مخروط های نر شبیه مخروط های دیگر Cupressaceae با 6 تا 20 فلس هستند.

درخت ارس تمساح گونه‌ای غول پیکر و بزرگ

اولین نمونه از بزرگ‌ترین درخت‌های ارس دنیا، درخت ارس تمساح (Juniperus deppeana)
گونه‌ای از درخت ارس است که با پوسته ترک خورده منحصر به فردش که شبیه پوست تمساح است مشخص می‌شود. برگ‌های درخت تمساح به‌صورت جفت‌های متضاد با هم قرار گرفته‌اند و قطر شاخه‌های آن معمولاً بین 1 تا 1.5 میلی‌متر است. ارس تمساح به عنوان یکی از بزرگ‌ترین درخت‌های ارس دنیا، می‌تواند در محیط ایده آل خود تا 50 فوت رشد کند.

کاربردهای عملی درخت ارس

ارس تمساح قرن ها کاربرد عملی داشته و جزء مهمی در زیستگاه بسیاری از موجودات جنگلی مختلف در محدوده بومی خود هستند. انواع توت‌های بزرگ مورد علاقه چندین گونه مختلف از پرندگان و پستانداران است و حتی می‌تواند توسط انسان نیز خورده شود. چوب جذاب و معطر درخت عرعر تمساح گاه‌گاه برای تولید الوار آسیاب می‌شود و برای ساخت تخته خرده چوب و مبلمان و همچنین محصولات جدید استفاده می‌شود. تمساح جونیپر در ناحیه جنوب غربی شهر گلوب، شمال غربی قله پینال، گلوب، آریزونا، ایالات متحده قراردارد.
محیط درخت که در ارتفاع 1.37 متر اندازه گیری شده است، 2.44 متر است. ارتفاع درخت تمساح ارس که از بزرگ‌ترین درخت‌های ارس دنیا به شمار می‌رود دقیقاً 12.65 متر است، لیزر با اندازه گیری دو نقطه ای انجام شده است.

بنت جونیپر دومین مثال از بزرگ‌ترین درخت‌های ارس دنیا

کلارنس کی. بنت، طبیعت‌شناس که این درخت را برای او نامگذاری کرده‌اند، معتقد بود که این درخت بیش از 6000 سال قدمت دارد. نتیجه گیری او بر اساس برون یابی اندازه گیری‌های گرفته شده از نمونه های هسته یا مقطع درختان مجاور بود. به عنوان مثال، مقطعی از یک درخت عرعر سقوط کرده در فاصله حدود 200 فوت (61 متر) با قطر 16 اینچ (41 سانتی‌متر) و 800 سال قدمت است. حدود 10 مایل (16 کیلومتر) دورتر، کنده درخت عرعر اسکافیلد قرار دارد که قطر آن حدود 6 فوت (1.8 متر) است و بر اساس شمارش حلقه ها 2700 سال قدمت دارد. یک مسئله اصلی در روش برون‌یابی این است که بنت در یک زهکشی به آب دسترسی دارد که در این منطقه برای ارس غیرمعمول است.

ارتفاع Bennett Juniper 78 فوت (24 متر) با گسترش متوسط تاج 56 فوت (17 متر) است. قطر در ارتفاع سینه (4.5 فوت (1.4 متر) از سطح زمین) 12.7 فوت (3.9 متر) است. این ابعاد در مجموع 573 امتیاز توسط فرمول جنگل‌های آمریکا برای اندازه‌گیری «درختان بزرگ» می‌دهد و با این معیار، بنت بزرگ‌ترین درخت ارس است که در فهرست ملی درختان بزرگ فهرست شده است.

سرو کوهی کالیفرنیا (Juniperus californica)

درختچه‌ها یا درختان دوپایه (به‌ندرت تک‌پایه) تا 8 متر، چند ساقه (به‌ندرت تک ساقه) و تاج گرد دارد. پوست خاکستری، لایه‌بردار به‌صورت نوارهای نازک که از شاخه‌های کوچک‌تر و بزرگ‌تر صاف است. پهنای تقریباً به‌اندازه طول برگ‌های فلس مانند. برگ‌ها به رنگ سبز روشن، غدد محوری بیضوی تا بیضی‌شکل، نمایان است، اگزودا وجود ندارد، حاشیه‌ها دنتیکوله هستند، برگ‌های شلاقی 3-5 میلی‌متر، بدون گلوکز، برگ‌های فلس مانند 1-2 میلی‌متر با هم تداخل ندارند یا به‌ندرت تقریباً 1/5 طول آن‌ها همپوشانی دارند،

معمولاً مسطح، راس حاد تا مات، نزدیک به هم پوشیده می‌شوند. (13) میلی‌متر، قهوه‌ای مایل به آبی، گلوکوس، فیبری، با 1(2) دانه. دانه‌ها 5-7 میلی‌متر (آدامز 1993). معمولاً Pinus monophylla) در جنگل‌ها و با درخت جاشوا (Yucca brevifolia) در مناطق خشک‌تر رخ می‌دهد. به‌این‌ترتیب، این درخت عرعر مقاوم به خشکی در منطقه است.مثال دیگر از بزرگ‌ترین درخت‌های ارس دنیا، ارس کالیفرنیا با قطر 76 سانتی‌متر، ارتفاع 10 متر، گسترش تاج 12 متر، واقع در شهرستان کولوسا، کالیفرنیا (جنگل‌های آمریکا 1996).

سرو افتاده یکی از بزرگ‌ترین درخت‌های ارس دنیا (uniperus flaccida)

درختان دوپایه تا ارتفاع 12 متر، تنه‌های انشعابی 1-2 متر بالاتر از پایه، تاج کروی. پوست دارچین قرمز-قهوه‌ای یا خاکستری قرمز-قهوه‌ای است که در نوارهای فیبری پهن درهم‌آمیخته لایه‌برداری می‌شود. پوست شاخه‌های شاخه‌ای (قطر 5 تا 10 میلی‌متر) صاف است که روی شاخه‌های بزرگ‌تر که در نوارها یا صفحات پهن لایه‌برداری می‌کنند. افتادگی شاخه‌ها؛ شاخه‌های آویزان، شل. انشعاب شعاعی در اطراف شاخه‌های قدیمی‌تر، تشکیل اسپری‌های پرکننده فضا (نه مسطح). برگ‌ها سبز، غده دوری متغیر، دراز، آشکار، اگزودا وجود ندارد، برگ‌های خارج‌شونده 4-6 میلی‌متر، بدون گلوکوس به‌صورت آکسیونی. برگ‌های فلس (که اغلب شبیه برگ‌های جاری هستند) روی شاخه‌های نهایی 1.5-2 میلی‌متر، متقابل، باریک بیضی‌شکل، تیز.

مخروط‌های بذر بالغ در یک سال، به‌اندازه مشابه، با دمگل‌های مستقیم تا منحنی، کروی، 9-20 میلی‌متر، قهوه‌ای مایل به قهوه‌ای مایل به قهوه‌ای مایل به ارغوانی در زمان بلوغ، گلوکوز، چوبی مبهم، صاف یا با برآمدگی‌های شاخ مانند از نوک‌های بزرگ شده در مقیاس مخروطی، با دانه‌های (4-)6-10(-13). بذرها 5-6 میلی‌متر طول دارند. گرده در اواخر زمستان – اوایل بهار ریخته می‌شود.
از دیگر نمونه‌های بزرگ‌ترین درخت‌های ارس دنیا می‌توان اُرس افتاده یا گریان را نام برد، درختی با قطر 82 سانتی‌متر، ارتفاع 17 متر و تاج 11 متر در پارک ملی بیگ بند، تگزاس (جنگل‌های آمریکا 1996) واقع شده است.

ارس درختی برای فضای سبز پایدار

شما می توانید با خرید نهال ارس از فروشگاه پرسیکا گاردن درختی شگفت انگیز و خاص را در فضای سبز خود داشته باشید. ارس درختی عالی برای داشتن فضای سبز پایدار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *