تلفن تماس: 09126160961

کاربردهای خوراکی سنجد تلخ

کاربردهای خوراکی سنجد تلخ

در این مطلب هر آن چیزی که باید در مورد ابرغذای سنجدتلخ و کاربردهای خوراکی سنجد تلخ را بدانید، و دستورپختی آسان که نیاز به حرارت ندارد را برای شما آماده کرده‌ایم.

سنجدتلخ چیست؟

سنجدتلخ درختی است که میوه‌های کوچک نارنجی یا زرد تولید می‌کند. آن‌ها معمولاً در روسیه، چین، شمال اروپا و کانادا یافت می‌شوند. دانه‌های سنجدتلخ خوراکی، سالم و بسیار مغذی هستند. میوه‌های این درخت اغلب برای تهیه آبمیوه، چای، مربا، پوره، سس، پای، بستنی استفاده می‌شوند. علاوه بر لوازم آرایشی، لوسیون های مرطوب کننده بدن ، روغن‌های آنها برای درمان مو و پوست استفاده می‌شود.

فواید سنجدتلخ

دانه‌ها در بسیاری از درمان‌های طبیعی استفاده می‌شوند چراکه سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، مواد معدنی و ویتامین‌های C، B1، B2، B6 و E هستند. کاربردهای خوراکی سنجد تلخ بسیار متنوع است که این موضوع به دلیل ویتامین‌های موجود در آن است.

  • می‌تواند فشار خون و سطح کلسترول خون را کاهش دهد.
  • ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد.
  • ممکن است سطح قند خون را کاهش دهد و در نتیجه از دیابت جلوگیری کند.
  • برای پوست مفید است. دانشمندان دریافتند که روغن این گیاه می‌تواند به بازسازی پوست قدیمی کمک کند و پوست شما را روشن‌تر کند.
  • سرشار از موادی است که می‌تواند سلول‌های سرطانی را از بین ببرد.
  • ممکن است روند پیری را کند.

آبمیوه سنجدتلخ

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای استفاده از دانه‌های سنجدتلخ تهیه آبمیوه است! درست کردن آبمیوه و چای از سنجدتلخ، از روش‌های مورد علاقه برای مصرف این دانه‌های سالم است که احتمالاً رایج‌ترین دستور پخت‌های شناخته شده هستند (حداقل در روسیه). این دستور نیازی به پختن دانه‌ها ندارد، و این باعث می‌شود که بیشترین استفاده از آنها را داشته باشید که تمام ویتامین‌ها و مواد مغذی حفظ می‌شوند زیرا برای تهیه آبمیوه از حرارت استفاده نمی‌شود.

طرزتهیه آبمیوه سنجد تلخ

  1. دانه­‌ها را بشویید و با استفاده از مخلوط کن دستی یا غذاساز مخلوط کنید. این باعث ایجاد پوره آبکی از دانه‌ها می‌شود.
  2. یک شیرین کننده اضافه کنید و دانه‌ها را 1 دقیقه دیگر مخلوط کنید.
  3. آبمیوه را با یک صافی مشبک (الک) صاف کنید و تفاله‌ها را کنار بگذارید.
  4. آبمیوه را با آب رقیق کرده و خنک سرو کنید.

وقتی آبمیوه فشرده می‌شود، ممکن است به چند لایه جدا شود که  کاملاً طبیعی است. با قاشق هم بزنید و لذت ببرید!

 منجمد کردن سنجد تلخ ممکن است؟

بله امکان پذیر است! همه انواع دانه‌ها را می‌توان منجمد کرد، می‌توانید دانه‌ها را به طور کامل بعد از شستن در کیسه فریزر منجمد کنید. یا اینکه با مخلوط کردن دانه‌ها و درست کردن پوره، در ظرف در بسته به مدت ۲ سال فریز کنید.

دانه‌های سنجد تلخ 15 برابر بیشتر از پرتقال ویتامین C دارد! آن‌ها کاملاً ترش هستند و اغلب برای تهیه آبمیوه، مربا، بستنی و غیره شیرین می‌شوند. همچنین سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب امگا هستند، بنابراین اگر قبلاً آن‌ها را نخورده‌اید، در جست‌وجوی آن‌ها باشید!

نام‌های دیگر

سنجد تلخ بانام‌های sand thorn، seaberry و sallowthorn نیز شناخته می‌شود. در روسی، آن‌ها را Oblepiha می‌نامند. در زبان فنلاندی به آن‌ها tyrni می‌گویند. پرسیکا گاردن فروشگاه‌ای است که سنجد تلخ در آن به فروش می‌رسد. لطفا برای خرید سنجد تلخ کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *