تلفن تماس: 09126160961

درخت اورس

درخت اورس نماد تاب‌آوری

قدرت درخت جونیپروس (درخت اورس یا ارس) در توانایی آن برای زنده ماندن در شرایط آب و هوایی سخت، رشد از میان صخره‌­ها و زنده ماندن در مناطق بسیار کم آب است. با خرید نهال اورس شما درختی همیشه‌سبز را در فضای سبز خود خواهید داشت. داشتن نهال اورس خود یک‌قدم نزدیک شدن به فضای سبز پایدار است.

توانایی بالا در بقا

توانایی بالای اورس برای زندگی در شرایط سخت تقریباً در تمامی قاره­‌های جهان موردتوجه است. این درخت یکی از قدیمی­ترین گونه­‌های درختان زنده است که عمری بسیار طولانی و عجیب دارد. قدیمی‌ترین درخت اورس در ایالات‌متحده، بنت جونیپر، قدمتی 6000 ساله دارد. درخت جونیپر توانایی هرس خود و ریزش شاخه را برای زنده ماندن دارد و شیره آن در برابر پوسیدگی مقاوم است.

مصارف خوراکی و دارویی اورس

میوه و شیره اورس در فرهنگ­‌های چینی و بومیان آمریکایی مورداستفاده دارویی قرارگرفته و دانه آن غذا و شاخه‌های آن سرپناه حیوانات بومی را تأمین می­کند. پیشگامان اولیه و کابوی­‌ها از تنه درختان اورس برای ساختن خانه و از پوسته نرم آن برای ساختن ملافه و حتی کاغذ توالت نیز استفاده می­‌کردند.

اورس درختی دیرزیست

درخت اورس در همه شکل­‌ها و اندازه­‌ها وجود دارد، از درختچه ‌های کوچک گرفته تا شاخه­ های بلند و برازنده، هرکدام دارای یک الگوی رشد منحصربه­فرد، عرفانی و هنرمندانه هستند که می‌تواند هزاران سال عمر کند. این درخت و نهال این درخت رشد بسیار کند و آرامی دارد.

تکثیر اورس

پرسیکا گاردن مفتخر است جزو معدود تولیدکننده‌های این درخت جذاب و خاص است. نهال‌های اورس را می‌توانید در اندازه‌های مختلف باقیمت‌های مختلف از فروشگاه آنلاین پرسیکا گاردن خریداری کنید. متخصصان ما با دانش بالا و تلاش بسیار توانسته‌اند این درخت جذاب و مانا را تکثیر و در نهالستان‌های خود عرضه کند. در حال حاضر پوش اورس در بسیاری از مناطق از بین رفته است و این درخت انتخابی فوق‌العاده برای داشتن پوشش گیاهی پایدار در مناطق مختلف ایران است. متأسفانه کاشت غیر کارشناسی انواع درخت‌های غیربومی و حتی مهاجم آسیب‌های بسیار زیادی به آب‌وخاک ایران عزیزمان وارد کرده است.

درخت‌کاری اصولی با اورس

درختکاری اصولی یک اصل مهم است. عدم توجه شهرداری‌ها به انتخاب گونه مناسب برای فضاهای سبز شهری بسیار برای محیط‌زیست و اکوسیستم و منابع آب‌وخاک خطرناک است. همان‌طور که همواره کارشناسان بارها و بارها اعلام کرده‌اند در فضاهای شهری و یا ترمیم جنگل‌ها باید به گونه‌هایی که برای فضای سبز پایدار مهم هستند توجه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *